بازدید 2294
۶

لاوروف: آمریکا نفت و غلات سوریه را به سرقت می‌برد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه شب گفت که آمریکا با ایجاد یک شبه حکومت کُردی در سوریه، نفت و غلات این کشور را به سرقت می‌برد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 27 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نبیل عمار همتای تونسی خود در مسکو افزود: آمریکا شبه حکومت کُردی در سوریه ایجاد کرده و غلات و نفت را از طریق آن قاچاق می‌کند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو در چارچوب سازوکار آستانه درباره سوریه با ترکیه و ایران همکاری می‌کند، گفت: به دلیل تحریم‌های غرب مشکلات جدی در اقتصاد سوریه وجود دارد.

وی افزود: رفتار آمریکا در شرق فرات واقع در شمال سوریه بر اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد زیرا واشنگتن با ایجاد یک شبه حکومت کردی، نفت و غلات سوریه را قاچاق می‌کند.

لاوروف در خصوص مساله فلسطین نیز تاکید کرد که کشورش به تلاش خود برای از سرگیری مذاکرات مستقیم فلسطین و (رژیم) اسرائیل ادامه خواهد داد و این تنها راه اجرای قطعنامه‌های فعلی سازمان ملل است.

وزیر خارجه روسیه گفت که بهبود اوضاع در کل خاورمیانه در درازمدت بدون حل مساله فلسطین بر مبنای حقوق بین المللی دشوار است.

نیروهای اشغالگر آمریکا در منطقه جزیره سوریه با همکاری نیروهای شبه نظامی کٌرد موسوم به قسد، اقدام به غارت منابع ملی آن کشور مانند نفت و محصولات استراتژیک از قبیل گندم و جو و محروم کردن اهالی از منابعشان از یک طرف و تحت فشار قرار دادن آنها از طرف دیگر می‌کنند تا آنها را مجبور به پیوستن جوانانشان به تشکیلات وابسته به خودشان کنند.

این اقدام در راستای سیاست هدفمند اشغالگران آمریکایی در سوریه با هدف ایجاد هرج و مرج و طولانی کردن بحران در آن کشور انجام می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
خییییییییلی کار بدی میکنه باید مثل روسهای بشر دوست وصلح طلب غلات مصادره ای اوکراین را بین گرسنگان ومحرومین جهان تقسیم کنه!!!! آمریکای جنایتکار!!
روسیه خودش در طول تاریخ بدترین و کثیف ترین دزدیها، غارتها و جنایات را در حق بشریت مرتکب شده است.
شما هم تمام سرمایه های ایران را به سرقت می برید.
به توچه
سرپیازی یا ته پیاز ؟
فعلا حواستون به کار خودتون باشه وگندی که زدید
اونوقت شما چی ؟
لاوروف: آمریکا نفت و غلات سوریه را به سرقت می‌برد
ظاهرا جناب لاوروف از شهرندان برره هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست